Amy-dokumentären

Skärmavbild 2015-05-20 kl. 21.15.32

Jag är vanligtvis inget fan av artistbiografier eller musikdokumentärer – nåväl, Searching for Sugarman ändrade nog på det – men trailern till dokumentären om sångerskan Amy Winehouse skickar små knottror uppför mina armar och fyller mig med både sorg och förväntan. En udda kombination.

Jag var aldrig något stort fan av Amy Winehouse, men hon hade en fantastisk röst och hennes tragiska öde har en dragningskraft som åtminstone funkar på mig. Filmen Amy hade nyligen premiär på Cannes-festivalen, men kommer troligtvis/förhoppnigsvis upp på svenska biografer i sommar.

Kommentera

