Projekt: Dom jävlarna ska skjutas

Sugen på ett svenskt revenge-plot-drama där ett gäng kvinnor, aka The Wolves, lessnar på våldet mot kvinnor och tar lagen i egna händer? Med Stina Ekblad som ledare. Tänkte väl det. Bakom konceptet står regissören Andreas Öhman (I rymden finns inga känslor, Bitchkram) och producenten Anna Wallmark. Bland skådisarna syns Cissi Forss, den enda jag känner igen förutom Ekblad. 
 
Projektet är under utveckling och söker bidrag via bl.a. Kickstarter. Det finns olika nivåer för hur mycket man vill bidra med, vissa med fina premier. Jag har lagt en hunka och är därmed officiellt en av deras ”backers” och får nyhetsutskick om projektet. Ni som fick tillbaka riktigt mycket på skatten (ni företagare i alla fall) kan donera 50 papp och få en karaktär namngiven efter just DIG. Inte så pjåkigt. 
 
Jag skulle lätt bänka mig framför ”Dom jävlarna ska skjutas” om det blev en högkvalitativ miniserie eller vad de nu tänker sig. Lisbet Salander Deluxe liksom. Är ni lika sugna som jag tycker jag att ni kan börja med att kolla in trailern och va med och stötta via länken till Kickstarter. Woho! Svenska femme fatales på tv 2015!! 
 

Kommentera

