Comic Con (Gamex) 2014

 
 
I dag var jag på Comic Con-mässan i Kista. Waaaaay mycket mer folk än mässhallen klarade, fylld med storm troopers, superhjältar, ringbrynjor, Ghost busters, Frozen-klänningar och världens sötaste lilla Leia i bebisformat m.m. Tyvärr var det fullsatt på ”Hur du överlever en zombieapokalyps”-förläsningen, vilken jag alltså missade, men jag gick ändå därifrån glad i hågen. Det hände nämligen en kul grej precis eftet att vi lämnat mässhallen… Införskaffade även (äntligen) Volym 1 och 2 av fantasyserien Saga av Brian K. Vaughan, ritad av Fiona Staples.
 
Spontanintrycket efter att ha läst ut nästan hela första delen; skitsnygg, humoristisk och smart serie. Har något så ovanligt som en nyfödd bebis i en av huvudrollerna, och manuset är väldigt up to date-fyndigt. Rappheten känns igen från Y: The Last Man, som är en av mina seriefavoriter. Även om det hela utspelar sig på flera planeter i en galaxy far far away så är ”världen” väldigt mänsklig och har ungefär samma värderingar som vår egen planet (vilket faktiskt var något av en besvikelse). Inspirerad av Star Wars, enligt författaren själv. 
 
Var även in en sväng på världens mest ambitiösa Star Wars fan movie: Threads of Destiny. Imponerande snygg, men skämskudde på allt som rörde skådespel, manus och det var en del konstiga scener. Fast hann se en najs sabelfight åtminstone!
 
Men, vet ni vad som hände utanför mässhallen?! Vi sprang in i RJ Mitte, alltså Walter Jr. från tv-serien Breaking Bad (läs mitt inlägg om 10 bra tv-boxar). Vi visste att han besökte mässan och övervägde att gå och kolla på hans Q&A, men vi var på ett Q&A tidigare på dagen med två skådisar från Under the Dome som var så pinsam att vi gick efter tre minuter. En moderator hade kanske varit en bra idé, Comic Con? 
Hur som helst, tillbaka till ”Walter Jr”. Han stod plötsligt bara där, uppklädd i vit skjorta och kavaj, så jag och min pojkvän gick fram och hälsade och han var precis så här glad och trevlig som på den här bilden: 
 

Han frågade oss vad vi hette och vi sa att vi älskade Breaking Bad 🙂 och frågade vad som händer nu typ. Och då släpper han värsta nyheten på oss: det kommer en prequel! Jag hade ingen aning, gick hem och kollade upp det och inser att han måste ha syftat på Better Call Saul, som har pushats fram gång på gång. *duuh* Jag som började fantisera om en RIKTIG BB-prequel där man får se hur Walter startar Grey Matter, träffar Skyler osv… But no… Men det kanske är dags att se om hela Breaking Bad? Den är ju så himla bra. Trevlig Halloween!

2 responses to “Comic Con (Gamex) 2014

  1. ja lyckliga du som bor i s-holm men en vacker dag kanske även jag får ändan ur o besöker mässan – enda abret är att det är alldeles för mycket folk för min smak men ja ja.
    Har läst första delen av Saga och den var helt ok men har förstått att det är en MYCKET populär serie USA.

    Gilla

Kommentera

