Måndagstipset: Babel

Det är inte ofta jag kollar på tv, för vad ska man med en sådan till när man har en dator där man kan kolla på Play-kanalerna NÄR MAN SJÄLV VILL. Skulle aldrig falla mig in att äga en tv för tv-tittandets skull. Men det produceras förstås bra tv – och jag föredrar att se mina få favoritprogram utan reklam, vilket gör att valet oftast landar på SVT Play. Kobra är ett lysande program som alltid lyckas hitta roliga infallsvinklar på kulturfenomen och ibland dyker det upp riktigt bra dokumentärer på Dox och Dokument inifrån/utifrån, som De dansande andarnas skog.
 
Babel är ett program jag sällan tittar på (även om programledaren Jessiga Gedin är skitbra) men i kväll, kanske som en uppvärmning inför Game of Thrones, ska jag kika på det senaste avsnitttet och fortsätta ranten om … Neil Gaiman. Som gästar studion. 
 
Se avsnittet här
 

Kommentera

