Bloggen byter namn…

… från iaburman till det något skojigare (om jag får säga det själv): The Nerd Bird. Därför kommer den här domänen också byta namn till www.thenerdbird.se
 
Med nytt namn kommer nya förhoppningar å förväntningar förstås! Min tanke är att den här bloggen ska rymma så mycket nörderi som möjligt. Mest kommer det vara film och tv. Men bli inte förvånade om jag börjar jiddra om tecknade serier (eng.”comics”, som det såvitt jag vet inte finns någon bättre benämning för på svenska) eller en eller annan bok. Capisce?
 
Alltså det här är jag = nerd bird = nördig tjej. 
 
 
Bör ej förväxlas med = bird nerds = fågelskådare. 
 
 
 

6 responses to “Bloggen byter namn…

  1. Kudos till roligt namnbyte och nytt, snyggt utseende på bloggen

    Gilla

    • Tack Sofia!! Kul med feedback. Jag kände att det var dags att hitta ett mer nischat namn än mitt smeknamn ia (cecil-ia) och jag ska försöka hålla kvar vid den här layouten, jag blir lätt rastlös 🙂

      Gilla

  2. Har lagt dig på bloglovinlistan så jag inte missar inlägg. Trevligt med både serier o böcker 🙂

    Gilla

    • Ja vad kul! Jag följer dig på Bloglovin också :-)Serier är något jag läser då och då, men jag är rätt kräsen. Måste tycka det är svinbra, annars lessnar jag och slutar läsa. En favorit är Y: The Last man, utgiven på Vertigo förlag. Kanske skriver något om den när andan faller på!

      Gilla

  3. Tror du tipsat om den tidigare. Har inte läst den men den ligger på listan. Själv är jag inte riktigt lika kräsen utan testar det mesta f.ö är jag fast i Joakim Lindegren och hans serie Kapten Stofil som är en underhållande bagatell.

    Gilla

    • Ja men just det, tror vi har diskuterat det tidigare 🙂 Jag testar gärna också mycket olika serier, dock inte lika säkert att jag fortsätter läsa om det inte är pow-wow… Har läst två delar av Walking Dead, men tycker inte det gav så mycket, jag kollar hellre på tv-serien. Har fått tips om nån serie som heter ”Saga” tror jag, sci-fi av han Brian K. Vaughan som också gjort Y… Nåt du hört talas om?

      Kapten Stofil har man ju sett omslaget på, men inte läst! Är det likt Arne Anka-humor?

      Gilla

Kommentera

