Game over

Spoilervarning: Game of Thrones avsnitt 2 i säsong 4.
 
 
 
 
 
Ok?
 
 
 
 
 
 
We’ve had vicious kings, and we’ve had idiot kings, but I don’t think we’ve ever been cursed with a vicious idiot for a king!” – Tyrion Lannister om Joffrey Baratheon. 
 
Alltså, jag har nog sällan upplevt en sådan lustfylld stund som när Joffrey hostar en gång för mycket. När man fattar att det är slut för den lille sadisten som tror att han styr King’s Landing, när det i realiteten är Tywin, Cersei, Tyrion, Margaery och farmor Tyrell, lord Varys, Littlefinger – ja i princip alla utom just Joffrey. Trots det är jag rätt säker på att jag kände ett sting av sorg när Cersei pressade fram ett ynkligt ”my son”, över Joffreys döda kropp. Tv-historiens mest hatade karaktär har gått i graven, och alla firar. Vem ska nu tortera horor, döda bebisar, massakera böcker, förolämpa alla i sin omgivning och komma med komplett galna idéer när andan faller på? 
 
Ja, lite tomt kommer det allt bli. One down, one to go. Nu är oäktingen Ramsay Snow seriens största sadist. Grattis Ramsay! Och du, Joffrey Baratheon, rest in hell. 
 
 
 

2 responses to “Game over

  1. Precis så är det. Såååååå skönt att han är borta. Blev löjligt glad. Nu är det bara sado-Snow kvar, hans leende får mitt blod att frysa till is.

    Gilla

  2. Jag och 6 miljoner håller med dig, Elin. Löjligt skönt. Samtidigt lite tråkigt, eller? Nånstans hade jag kanske önskat att Sansa fått äran att typ halshugga honom. Ramsay Snow ser för övrigt ut som om Frodo svalt Gollum…

    Gilla

Kommentera

