Dagens filmer #sff13

 
Självklart vill jag se filmen som bygger på Åsa Linderborgs halvbiografiska roman med Persbrandt i huvudrollen. Jag drömde om karln i natt. Hoppas på ful-snygg, svensk diskbänksrealism med mycket hjärta.
 
Sedan går jag vidare till prisutdelningen av Lifetime Achievement Award som går till Claire Denis. Jag såg ”White Material” för ett par år sedan och minns i princip bara att jag ville självdö och lämna salongen för att den var så hemsk. Inte DÅLIG. Bara otroligt obehaglig. Som kolonialism, klasskillnader, rasism och våld oftast är. Ser fram emot att lära känna henne bättre genom ”Svinen”.  
 
 
 Ses vi i vimlet??

Kommentera

