Första urvalet inför #sff13

Det finns ett par filmer som fångat mig redan, tack vare sff-tidningen som släpptes idag i samband med programmet. Som den ordslukare jag är vill jag lyfta fram vikten av att presentera film på papper och särskilt i formen av intervjuer, artiklar och korta sammanfattningar av filmerna. Det ger mig överblick och sammanhang, så tack för en fin tidning!
 
Min ambition att se filmer skapade av kvinnor står jag fast vid, men det kommer inte att enbart att bli film av femmes, utan även hommes – det blir nog sikte på 50/50. Som ser ser ut hittills är årets ämnen (för mig): nunnor, religion, sex, vatten och absurditet. 🙂
 
Foto: Ninelin (klicka på bilden för att komma till hennes blogg)
 
Filmer jag vill se på Stockholms Filmfestival 2013
Lista #1
 
av ABDELLATIF KECHICHE
Open Zone
 
 
 
av GUILLAUME NICLOUX
Open Zone
 
 
 
av STEPHEN FREARS
Open Zone
 
 
 
av RANDY MOORE
Twilight Zone
 
 
 
av CHRISTINA VOROS
Documania
 
 
 
av ANALEINE CAL Y MAYOR
 Latin Visions
 
 
 
av KJELL-ÅKE ANDERSSON
Open Zone
 
 
 
av STACIE PASSON
Competition
 
 
 
av GABRIELA COWPERTHWAITE
Documania 
 
 
 
av LIZ W. GARCIA
American Independents
 

6 responses to “Första urvalet inför #sff13

  1. Våra listor ser onekligen snarlika ut! 🙂

    Gilla

  2. Hallå där!

    Snygg bild 😉

    Nu har du min mailadress, så kan vi se om några av våra bokningar överensstämmer.

    Happy Halloween!
    Nina

    Gilla

  3. Åh, vi har en hel hög filmer gemensamt! Nu är det bara att hoppas på att vi kommer att gå på samma visningar, haha

    Gilla

    • Jaha vad kul! Jag har försökt göra ett bra schema, men jag vacklar in i det sista i fråga om vilka visningar jag ska gå på (och KAN gå på). Jag jobbar ju samtidigt, så ibland går det bara inte. Jag kommer nog lägga upp ett prel-schema på min blogg så småningom i alla fall. Börjar nog med Mig äger ingen på torsdag. Hade tänkt se 12 years a slave, men det blev fullt innan jag hann boka.

      Gilla

  4. Ja, det är det som är det svåraste! Mig äger ingen överraskade mig verkligen, och det på ett bra sätt. 12 Years är ruggigt, ruggigt bra! Synd att det blev fullt :((

    Gilla

Kommentera

