Filmfestival = fakking lifesaver

 
Stockholm Film Festival har släppt de första filmerna. Se vilka HÄR.  
 
Eftersom mitt festival/livs-mål är att se filmer skapade av kvinnor, är det här förmodligen en av de jag kommer att se. Och, eh, för att jag tror att filmen handlar om MIG. Krisande almost 30 som vill flytta hem till föräldrarna och gömma huvudet under täcket en stund. Nåja, tanken har väl slagit mig att jag inte skulle stå ut särskilt länge. Men med insikten i min generations problem att ta sig över tröskeln till vuxenlivet ser jag fram emot en film som belyser detta kvasiproblem. Att bli vuxen som 80-talist är en avgrundsdjup källa av ångest. Vi som får göra vad vi vill med våra liv kanske väljer fel. Så frågan är, är friheten en björntjänst som inte gör någon glad? 
 
Ps. Har dessutom faktiskt varit badvaktpraktikant en gång i tiden. Så IDENTIFIKATION är ledordet för detta filmtips…. 
 
Trailer till The Lifeguard med Kristen Bell i huvudrollen:
 

One response to “Filmfestival = fakking lifesaver

  1. Vad kul att dom visar den här filmen, den är väldigt bra. Blev positivt överraskad av Kristens skådespel, då jag aldrig riktigt fastnat för henne tidigare. Jag hoppas hon fortsätter i den här riktningen.

    Gilla

Kommentera

